Akdeniz Üniversitesi Hastanesi

Muayene ve Tedavi İşlemleri

Akdeniz Üniversitesi Hastanesi, sürekli gelişen bir eğitim, uygulama ve araştırma merkezi olarak; ülkemizin en modern hastane binalarına ve yüksek teknolojiye sahip cihazlarla donatılarak, kurulmuştur. Modern binalarında sağlık hizmetlerini sunan hastanemiz, halkın sağlık gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayabilmek için, akademik ve idari kadrosu ile; sürekli büyüme, yenilenme ve çağdaşlaşma çabası içindedir. Sunduğu sağlık hizmetleri ile, bölgede ve birçok konuda da Türkiye’de öncü bir konuma sahiptir. Hastanemizde, tüm tıp branşlarında hizmet verilmektedir.
Hizmet anlayışı; sevgi, güler yüz ve çağdaşlık olan personeli ile, hastalarına en iyi tıbbi bakım ve tedaviyi sunmaya devam eden hastanemiz, “hasta memnuniyetini” de en üst düzeyde ve sürekli olarak sağlama çabasındadır.
HASTANEMİZE BAŞVURURKEN
Hastanemize, ücretli olarak, bağlı olunan sosyal güvenlik kuruluşlarından, anlaşma yapılan özel sağlık sigorta şirketlerinden hastalar kabul edilmektedir. Hastanemiz girişlerinde sizi karşılayacak olan danışma görevlilerimiz, hastane içerisinde ulaşmak istediğiniz yere ve kişilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Polikliniklerimiz ve laboratuarlarımız, hafta içi her gün 08:30 – 17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Poliklinik sekreterlerimiz muayene sıranızı veya randevunuzu verecek, gerekli kaydınızı tutacak, dosyanızı çıkartarak doktorunuza muayene olmanızı sağlayacaktır. Poliklinik randevuları için şahsen müracaat ederek ya da Randevu Merkezimizi 249 60 60no’lu numaradan arayarak muayene olmak istediğiniz poliklinikten randevu alabilirsiniz. Özel muayene tercihleriniz için aşağıda belirtilen telefonları arayabilirsiniz. Üzerinde hasta dosya numaranız bulunan “Hasta Tanıtım Kartı” nızı hastanemize her gelişinizde yanınızda getiriniz ve istendiğinde gösteriniz.
KURUM HASTALARI İÇİN GEREKLİ İŞLEMLER
  • Emekli Sandığı aktif çalışanları kendileri; kurumlarından tarafından düzenlenen yeterli sayıda nüsha içeren muayene istek formu ile varsa kurum hekiminden sevk ile,  kurum hekimi yok ise belediye ve mücavir alan içerisinde doğrudan, şehir dışından gelecek hastalar bulundukları yerdeki ikinci veya üçüncü basamak sağlık kurumundan sevk yaptırmak kaydıyla gelebilirler. Bakmakla yükümlü oldukları yakınları ise sağlık karnesi ve T.C. kimlik numarasını gösteren resmi kimlik belgesi ile doğrudan müracaat edebilirler.
  • Yeşil kartlı hastalar Antalya Devlet Hastanesi veya Atatürk Devlet Hastanesinden sevk alarak müracaat edebilirler.
  • SSK’lı aktif çalışanlar işverenden aldıkları vizite kâğıdı ile şehir içi üç, şehir dışı beş gün içerisinde müracaat edebilirler. Bakmakla yükümlü olduğu yakınları sağlık karnesi ve T.C. kimlik numarasını gösteren resmi kimlik belgesi ile doğrudan müracaat edebilirler SSK emeklileri, Bağ kur’lular karne ve T.C. kimlik numarasını gösteren resmi kimlik belgesi ile doğrudan müracaat edebilirler. Medulla sisteminden müstahaklık sorgulaması yapılarak hastanın kabulü yapılır.
  • Yurtdışı sigortalılar Sigorta Müdürlüklerinden alacakları “ Sosyal Güvenlik Sözleşmesine Göre Yardım Belgesi” ile müracaat edebilirler.
Laboratuarlarımızda yapılan tetkik ve radyolojik girişimlerde sağlıklı sonuç alabilmek için belirli bir süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tür gecikmeler için, anlayışlı ve hoşgörülü olunuz. Tetkiklerinizin daha çabuk yapılmasını arzu ediyorsanız, H Blok'da bulunan "Size Özel Sağlık Merkezine" (Tel. no: 249 65 91) başvurabilirsiniz.
ANLAŞMALI KURUMLAR VE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI İÇİN GEREKLİ İŞLEMLER

Özel sağlık sigortası hizmetlerinden faydalanmak için H Blok'ta bulunan "Sİze Özel Sağlık Merkezi"ne ya da B Blok'ta bulunan Turizm ve Özel Sağlık Hizmetleri Birimi’ne başvurunuz. Kabul işlemleri ve provizyon işlemleri bu merkezlerdeki sekreterlerimiz tarafından yapılır. Sekreterlerimiz tarafından muayene olmak istediğiniz poliklinikten randevunuz alınır ve  sonraki aşamalar konusunda gerekli yönlendirmeler yapılır.

Anlaşmalı Olunan Özel Sağlık Sigorta Şirketleri:

  • Acıbadem Sigorta,
  • Demir Hayat,
  • Başak Sigorta,
  • Yapı Kredi Sigorta
  • Güven Sigorta
  • Koç Allianz
  • Murat Özel Hast. İşlt.Tic.San. Ltd.Şti
  • TMS Sağlık Hizm.San.Tic.Ltd.Şti.
  • Euro Center Yerl.Yrd.Hizm.Ltd.Şti.
  • Kaliptus Özel Sağlık Hizm.Ltd.Şti.
  • Güven Ağı Medikal
  • Remed Uluslararası Dest.Danışma Hizm.Ltd.Şti
DANIŞMA
  • Hastanemize gelen tüm hasta ve yakınlarının sorularına cevap verilmekte,
  • Hastalara yol göstererek yardımcı olunmakta,
  • Doktorlarımızın telefon numaraları ve yatan hastaların oda numaraları konularında bilgi verilmektedir.
  • Hastane masraflarınız ve ücretlendirme ile ilgili bilgi verilmektedir.
Danışmada bulunan görevlilere ulaşmak için:
  • A Blok: 0 242 249 62 80-81
  • B Blok: 0 242 249 61 30 - 22 37
  • H Blok: 0 242 249 65 94
  • Acil Servis: 0 242 249 61 53
numaralı dahili telefonları arayabilirsiniz.
GÜVENLİK

Sizlerin güvenliği bizim için birinci derece önemlidir. Bina içinde 24 saat görev başında olan güvenlik görevlileri; Hastanemiz güvenliğiniz için 24 saat güvenlik kameralarıyla izlenmektedir. Güvenlik Görevlilerimiz, her türlü paketi kontrol etmeye ve olabilecek olaylara müdahale yetkisine sahiptir. 24 saat kimlik sormaya yetkilidir.

Güvenlik görevlilerine ulaşmak için:

  • A Blok: 0 242 249 60 00 - 32115
  • B Blok: 0 242 249 61 30 - 22 37
  • H Blok: 0 242 249 65 94  numaralı dahili telefonları arayabilirsiniz.
Hastane polisine ulaşmak için 249 61 54 numaralı dahili telefonları arayabilirsiniz.
HASTA KABUL İŞLEMLERİ

Hastanemize yatırılarak tedavinizin devamına karar verilmiş ise; Ücretli Hastaların yatış ve çıkış işlemleri Hasta Kabul Bölümünde yapılmaktadır. Resmi hastaların yatış ve çıkış işlemleri klinik sekreterliklerinden yapılmaktadır. Saat 17:30 dan sonra Acil servisten gelen hastaların yatış çıkış işlemleri  B Bloktaki Hasta Kabulden  yapılmaktadır.

Hasta Kabul Ofisi’ne  

  • H Blok : 0 242 249 65 89
  • B Blok : 0 242 249 61 31 numaralı dahili telefonlardan ulaşabilirsiniz.
REFAKATÇİ KARTI ÇIKARTMA İŞLEMLERİ
  • Hastanemizde Refakatçi olarak kalmak için “REFAKATÇİ KARTI” alınması zorunludur.
  • Refakatçi Kartının girişlerde güvenlik görevlilerine gösterilmesi gereklidir.
  • Vizit saatlerinde hasta yakınlarının klinik dışında beklemeleri gereklidir.
  • Hasta odalarının pencerelerinin açılması yasaktır. Bu konuda ki talepleriniz için klinik hemşiresi ile iletişime geçilmesi gereklidir.
  • Kantin ve restaurantlarımızdan temin edilen yiyecek ve içeceklerin KLİNİK KATLARINA VE VIP ODALARINA ÇIKARTILMASI YASAKTIR.
  • Kıymetli eşyalar hasta odalarında bırakılmamalı ve şüpheli görülen kişiler Güvenlik Görevlilerimize en kısa zamanda bildirilmelidir.
HASTANEMİZE YATARKEN
  • Hastanemize yatarken, ihtiyacınızdan fazla para ve kıymetli eşyalarınızı, yakınlarınıza teslim ediniz.
  • Hastanemizde misafirliğiniz süresince kullanacağınız pijama, terlik, havlu vb. özel eşyalarınızı temin ediniz.
  • Rehberdeki ilk sayfada yazılı olan servisinizin adını, oda numaranızı ve dahili telefon numaranızı yakınlarınıza bildiriniz.
  • Hastanemizde yapılan işlemleriniz için, hastane veznelerinin dışında hiçbir kişiye ve yere ücret ödemeyiniz.
  • Ödemelerinizi makbuz karşılığı yapınız ve ayrılıncaya kadar saklayınız.
KAN MERKEZİ
Kan grubu belirlenmesi ve kan güvenlik testleri bu merkezde yapılır. Gerekli olduğunda, hastanın kendisinden veya yakınından kan ve kan ürünleri hazırlanır. Kan örneği alırken vakumlu tüp sisteminin kullanımı da sunulan çağdaş hizmetler arasındadır.
İHTİYAÇLARINIZI KARŞILARKEN
A Blok giriş katında kantin-büfe, pastane, fotokopi, gazete-dergi, telefon kartı ve ortopedik malzeme satış reyonu, PTT, Berber, Bayan Kuaförü, 10. katında restaurant ve dinlenme salonu, H Blok girişinde Pide Salonu, Atrium’da Kafeterya, B Blok girişinde kantin-büfe, Hastane bahçesinde  kantin-büfe bulunmaktadır. Bu bölümler, kendine özgü yiyecek ve içecek servisini kaliteli ve hızlı şekilde vermektedir.
ODANIZA HOŞGELDİNİZ
Hastalarımızın tüm gereksinimlerini karşılayabilecek şekilde donatılan hasta odaları içerisinde; hemşire çağrı sistemi, gömme dolap, lavabo, telefon, TV uydu kanalı, merkezi ısıtma ve soğutma, merkezi anons ve müzik yayını bulunmaktadır. Hasta yatakları elektronik kontrollü olup, hasta tarafından istenilen konuma getirilebilmektedir.
HASTA İLETİŞİM BİRİMİ
Hasta ile hastane arasındaki iletişimi sağlayan bölümdür. Hastane ile ilgili tüm talepler bu bölümde değerlendirilir. Hasta İletişim Birimi’ne ulaşmak için 0 242 249 6286 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
HASTANEMİZDE ZİYARET

Hasta ziyareti her gün, 13.00 – 13.30 saatleri arasındadır. BU SAATLER DIŞINDA HASTA ZİYARETİ KESİNLİKLE YASAKTIR. Çocuklarımızın sağlığı açısından 10 yaşından küçük ziyaretçi alınmamaktadır. Canlı ve kuru çiçekler, enfeksiyon ve alerji gibi istenmeyen durumlara sebep olabildiği için, hastanemize kabul edilmemektedir. Hastalarımızın sağlığı için,

Lütfen;

  • Ziyaretlerinizde hastaneye yiyecek getirmeyiniz.
  • Hasta ziyaretlerinizi, aynı anda en fazla 2 ziyaretçi bulunacak şekilde ayarlayınız.
  • Hasta yataklarına oturmayınız.
  • Diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞMAYINIZ.
  • Ziyaret sürenizi kısa tutunuz.(5-7 dk.)
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeden hasta odalarından ayrılınız.

HASTANEMİZDEN AYRILIRKEN

HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

  • Tedavinizin tamamlandığı doktorunuzca belirlendiğinde, taburcu işlemleriniz, her gün, günün her saati yapılmaktadır.
  • Servis sekreterimiz, dosyanızı tanzim ederek Hasta Kabul Bölümüne gönderecektir. Buradan verilen "Hasta Taburcu Belgesi"'ni, servis sekreterine veya servis hemşiresine teslim ediniz.
  • Hastane masraflarınız ve hizmet ücretleri konusunda, Hasta Kabul Bölümünden bilgi alabilirsiniz.
  • Hastanemizden ayrılmadan önce, reçete ve sevk kağıdınızı, Hasta Kabul Bölümünde, raporunuzu, Rapor Merkezinde onaylatınız. Ücretli iseniz, hastane masraflarına ait faturanızı Fatura Tahakkuk Bölümünden alabilirsiniz.
  • Kontrol için tekrar çağırıldığınızda, poliklinik sekreterinden randevu alarak ayrılınız.
  • Hasta dosyanızı, hastane dışına çıkarmayınız.
  • Hastanemizden ayrılırken, odanızda özel eşyalarınızı unutmayınız ve hastaneye ait eşyalar ile karışmaması için kontrol ediniz.

Sayfa Özeti: Muayene ve Tedavi İşlemleri

Anahtar Kelimeler: