Akdeniz Üniversitesi Hastanesi

Hakkımızda

A. GÖREV UNVANI           : HASTANE BAŞMÜDÜRÜ                                           

B. GÖREV YERİ     : Hastane Başmüdürlüğü 

C. BİRİNCİ DERECEDE SORUMLU AMİRİ: Hastane Başhekimi

D. GÖREV ÖZETİ         : Hastane işletmeciliğinin mevzuatlara uygun olarak hastanenin amaçları doğrultusunda, hizmetlerinin kaliteli, etkin ve verimli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak.

 E. İŞ GEREKLERİ : En az lisans mezunu olmak, Hastane hizmetlerinde 10 (on) yıl başarı ile hizmet vermiş olmak, tercihen  yönetim ve işletmecilik dallarında birinde yüksek lisans veya doktora derecesi bulunmak.

F. GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

1.     Hastane işletmeciliği konularının, Akdeniz Üniversitesi Sağlık Araştırma Uygulama Merkezi (Hastane) Yönetmeliği, diğer ilgili mevzuatlar, işletmecilik ilkelerine uygun biçimde Hastane Başmüdürlüğü İşleyiş Prosedürü, Hastane Yazışma Prosedürü ve  hastanenin diğer idari ve teknik prosedür ve bağlı talimatlarına göre yürütülmesini sağlar.

2.     Hastanenin tıbbi  işleri dışında kalan ; idari, mali,  destek, klinik, poliklinik, hemşirelik, eczane, teknik bölüm, beslenme ve diyet, sosyal hizmetler, bilgi işlem, nöbetçi müdürlük ve yazı işleri faaliyetlerinin 24 saat kesintisiz yürütülecek şekilde yönetilmesinden sorumludur.

3.     Başhekimliğe bağlı olarak kurumun idari, mali ve teknik hizmetlerini Kanun, Tüzük ve Yönetmelikler uyarınca yürütür.

4.     Kurumun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere her türlü ihtiyacını  zamanında tespit eder ve sağlanması için gerekli tedbirler alınır.

5.     Hastanede görevli 2547 sayılı Kanuna bağlı çalışanların dışındaki idari, mali ve teknik hizmetlerin düzenli ve verimli çalışmasını sağlar. Hastane Başmüdürü, hastanede görevli 657 sayılı Kanuna tabi personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemekle yükümlü ve doğrudan Başhekime karşı sorumludur.

6.     Satınalma, depolama, ambar ve depodan çıkış hizmetlerini yakından izler ve gereği gibi yapılmasını sağlar.

7.     Günlük İaşe tabelalarını kontrol eder, buna göre ambardan çıkacak veya dışarıdan gelecek gıda maddelerinin vaktinde mutfağa teslimini sağlar.

8.     Cihaz, her türlü motor, eşya ve bina onarımı gibi işlerin ilgililerce zamanında yapılmasını sağlar.

9.     Kurumda gerekli emniyet tedbirlerini alır ve uygulanmasını titizlikle izler.

10.  Hastanenin periyodik, istatistik, poliklinik ve laboratuvar çalışma cetvelini vaktinde, doğru ve eksiksiz olarak düzenlenerek  merciine gönderir. Sıhhi, idari, mali ve her çeşit evrak ve cetvellerin de kurumca zamanında düzenlenip, ait olduğu makama iletilmesini sağlar. Bulaşıcı hastalık teşhislerini ve bunlardan ölenleri, ilgili sağlıklı amirine en seri şekilde bildirir.

11.  Hastanenin idari bölümlerinin hizmetlerini kaliteli, etkin ve verimli bir şekilde sunmaları için gerekli ortamı yaratarak aralarındaki eşgüdümü sağlar.

12.  Kendisine bağlı bölümlerde kaliteyi sürekli geliştirecek sistemlerin oluşturulmasını ve uygulanmasını sağlar.

13.  Tüm yazışmaları yazıların içeriği doğrultusunda ilgili bölümle koordinasyon sağlayarak sevk ve idaresini yapar.

14.  İdari personelin seçilmesi, işe yerleştirilmesi, yükseltilmesi, görev yerinin değiştirilmesi, performansının değerlendirilmesi  ve hizmet içi eğitimi ile ilgili faaliyetleri planlar ve yürütür.

15.  İdari personelin, sicil raporlarını mevzuat hükümlerine göre doldurur.

16.  Hastane faaliyetlerinin yönetimi ile ilgili konularda en son yenilik ve değişikleri yakından takip ederek, öneriler geliştirir ve uygulanmasını sağlar.

17.  Hastanenin büyüme ve gelişmesine katkıda bulunacak dış çevrede oluşan yenilik ve değişiklikleri takip ederek hastanede uygulanması konusunda öneri geliştirir.

18.  Hastanenin sorunlarına ilişkin bilgi toplar, düzeltici faaliyetler ve öneriler geliştirir ve sorunların çözümü için gerekli çalışmaları yapar.

19.  Hastanenin stratejik planlama ve yönetim sürecinin oluşturulması ve geliştirilmesi için çalışmalarda bulunur.

20.    Amire, çalışmaları ile ilgili olarak rapor verir ve kendisine verilen diğer görevleri de yerine getirir.