HASTANEMİZE GELEN HASTA, HASTA YAKINI VE ZİYARETÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR |
SAYIN ZİYARETÇİLERİMİZ, | SAYIN HASTA VE HASTA YAKINLARIMIZ, |
- Hastanemizde hasta ziyareti her gün, 13.00 - 13.30 saatleri arasındadır. BU SAATLER DIŞINDA HASTA ZİYARETİ KESİNLİKLE YASAKTIR.
- Çocuklarımızın sağlığı açısından 10 yaşından küçük ziyaretçi alınmamaktadır.
- Hastalarımızın sağlığı için, Lütfen;
- Ziyaretlerinizde hastaneye yiyecek getirmeyeiniz
- Hasta ziyaretlerinizi, aynı anda en fazla 2 ziyaretçi bulunacak şekilde ayarlayınız.
- Hasta yataklarına oturmayınız.
- Diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞMAYINIZ
- Ziyaret sürenizi kısa tutunuz. (5 dk).
- Ziyaret sırasında, görevlilerin uyarılarını beklemeden hasta odalarından ayrılınız.
| Hastanemizde refakatçi olarak kalmak için "REFAKATÇİ KARTI" alınması zorunludur.- Refakatçi kartı, Hastaneye girişlerde, Hastane içinde yanınızda taşınmalı ve güvenlik açısından görülmesi istendiği durumlarda danışma ve güvenlik görevlilerimize, yemek dağıtımı sırasında garsonlarımıza gösterilmelidir.
- Vizit saatlerinde hasta yakınlarının klinik dışında beklemeleri gereklidir.
- Hastanemizde Merkezi Havalandırma Sistemi olması nedeniyle; hasta odalarının pencerelerinin açılması yasaktır.
- Sabah kahvaltısı 06.30 - 07.30, öğle yemeği 12.00 - 13.30 ve akşam yemeği 18.30 - 19.30 saatleri arasındadır.
- Kantin ve restorantlarımızdan temin edilen yiyeceklerin KLİNİK KATLARINA VE VIP ODALARINA ÇIKARTILMASI YASAKTIR.
- Hasta odalarında bulunan telefonlar sadece sizin dışarıdan aranmanız içindir. Sağlığınız açısından telefon görüşmelerine 08.00 - 21.00 saatleri dışında izin verilmemektedir.
- Kıymetli eşyalar hasta odalarında bırakılmamalı ve şüpheli görülen kişiler Güvenlik Görevlilerimize en kısa zamanda bildirilmelidir.
- Hastanemizle ilgili memnuniyet, öneri ve şikayetinizi hastane girişlerinde bulunan Görüş ve Öneriler kutularındaki formları doldurarak ya da Hasta İletişim Birimi'ne iletebilirsiniz.
- Hastane içinde ve giriş kapı önlerinde sigara içilmesi 4207 sayılı yasa gereği yasaktır.
- Hastanemiz güvenliğiniz için 24 saat kameralarla izlenmektedir.
|
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI |
HAKLARINIZ | SORUMLULUKLARINIZ |
- Hastanede verilecek hizmetlerden dil, din, ırk, etnik köken, cinsiyet, yaş, sosyal statü ve ekonomik durum gözetilmeksizin adil olarak yararlanma
- Hastanede verilen hizmetler ve olanaklar yetersiz kaldığında kurum dışı bakım ve hizmetler konusunda bilgilendirilme ve yardım alma
- Sağlık durumunuzla ilgili teşhis ve tedavi işlemleri hakkında eksiksiz bilgilendirilme ve tıbbi kararlara katılma; istemediğiniz takdirde tıbbi durumunuzla ilgili bilgilendirilmeyi reddetme
- Kurumsal düzenlemelere uygun olmak koşuluyla hekiminizi ve hizmet sunacak personeli seçme ve değiştirme
- Önerilen, planlanan ya da yürütülen tedaviyi kabul etme, reddetme veya kesme
- Bilimsel araştırma ve eğitim çalışmalarında bilgilendirilme, araştırmaya katılmayı kabul ya da reddetme ve kimlik bilgilerinizin gizliliğinin korunmasını isteme
- Kişisel değerlerinize ve inançlarınıza saygılı bir bakım hizmeti alma
- Her tür tedavi, bakım ve konsültasyon sürecinde mahremiyetinizin korunmasını ve saygı gösterilmesini isteme
- Kişisel dosya, elektronik kayıt ve sağlık harcamalarınıza ilişkin bilgilerin kaybolma ve kötüye kullanıma karşı korunmasını, onayınız olmadan üçüncü şahıslara açıklanmamasını isteme
- Onayınız alınmadan, mahtemiyetiniz ve kişilik haklarınızı korumak koşuluyla bilgi verilebilecek durumlar şunlardır:
- İstendiği takdirde bakım ve tedavi masrafını karşılayan kurumlar
- Bildirimi zorunlu hastalıklarda İl Sağlık Müdürlüğü
- Adli ve idari soruşturma konusu olaylarda yasaların belirlediği kişi ve kurumlar
- Yaşamın son döneminde insan onuruna uygun bir bakım hizmeti alma
- Haklarınızın ihlali halinde yasal düzenlemeler çerçevesinde ilgili mercilere başvuru ve şikayette bulunma
| - Sağlığınızla ilgili şikayetler, geçirdiğiniz hastalıklar, daha önce aldığınız tedaviler, halen kullandığınız ilaçlar ve gördüğünüz tedaviler hakkında doğru ve eksiksiz bilgi verme
- Tedavinizle ilgili ortaya çıkan sorunlar veya yan etkiler konusunda doğru ve eksiksiz bilgi verme
- Önerilen tedaviyle ilgili anlayamadığınız konularda bilgi isteme
- Sorumlu hekiminiz tarafından önerilen tedavi planına uyma
- Önerilen ya da planlanan tedaviyi reddettiğiniz durumda doğacak sonuçlardan sorumlu olma
- Tetkik ve tedavi giderlerinizin nereden ve nasıl karşılanacağı konusunda bilgi verme, gerekli belgeleri sağlama, ücretli ödemeleri belirlenen süre içinde yapma
- Teşhis ve tedavi sürecinde hastane kurallarına, hastane yönetiminin alacağı önlemlere ve verilen randevu saatlerine uyma, randevu değişikliklerini bildirme
- Hastane personeli diğe rhastalar ve ziyaretçilerin haklarına saygı gösterme, hastane malzemelerine ve sistemlerine kasten verilen zararları karşılama
- Bulaşıcı hastalık kuşkusu ya da varlığında, sorumlu hekimin izni olmadıkça taburcu olmayı istememe
|
MEVZUAT GEREĞİ HASTANE KURALLARINA UYULMASI ZORUNLUDUR |
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ Telefon Santrali : (0 242) 249 60 00 Telefonla Randevu Merkezi : (0 242) 249 60 60 Web Sitesi: http://hastane.akdeniz.edu.tr |