Akdeniz Üniversitesi Hastanesi

Hasta Hakları ve Sorumlulukları

HASTANEMİZE GELEN HASTA, HASTA YAKINI VE ZİYARETÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
SAYIN ZİYARETÇİLERİMİZ,SAYIN HASTA VE HASTA YAKINLARIMIZ,
  • Hastanemizde hasta ziyareti her gün, 13.00 - 13.30 saatleri arasındadır. BU SAATLER DIŞINDA HASTA ZİYARETİ KESİNLİKLE YASAKTIR.
  • Çocuklarımızın sağlığı açısından 10 yaşından küçük ziyaretçi alınmamaktadır.
  • Hastalarımızın sağlığı için, Lütfen;
    • Ziyaretlerinizde hastaneye yiyecek getirmeyeiniz
    • Hasta ziyaretlerinizi, aynı anda en fazla 2 ziyaretçi bulunacak şekilde ayarlayınız.
    • Hasta yataklarına oturmayınız.
    • Diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞMAYINIZ
    • Ziyaret sürenizi kısa tutunuz. (5 dk).
    • Ziyaret sırasında, görevlilerin uyarılarını beklemeden hasta odalarından ayrılınız.
Hastanemizde refakatçi olarak kalmak için "REFAKATÇİ KARTI" alınması zorunludur.
  • Refakatçi kartı, Hastaneye girişlerde, Hastane içinde yanınızda taşınmalı ve güvenlik açısından görülmesi istendiği durumlarda danışma ve güvenlik görevlilerimize, yemek dağıtımı sırasında garsonlarımıza gösterilmelidir.
  • Vizit saatlerinde hasta yakınlarının klinik dışında beklemeleri gereklidir.
  • Hastanemizde Merkezi Havalandırma Sistemi olması nedeniyle; hasta odalarının pencerelerinin açılması yasaktır.
  • Sabah kahvaltısı 06.30 - 07.30, öğle yemeği 12.00 - 13.30 ve akşam yemeği 18.30 - 19.30 saatleri arasındadır.
  • Kantin ve restorantlarımızdan temin edilen yiyeceklerin KLİNİK KATLARINA VE VIP ODALARINA ÇIKARTILMASI YASAKTIR.
  • Hasta odalarında bulunan telefonlar sadece sizin dışarıdan aranmanız içindir. Sağlığınız açısından telefon görüşmelerine 08.00 - 21.00 saatleri dışında izin verilmemektedir.
  • Kıymetli eşyalar hasta odalarında bırakılmamalı ve şüpheli görülen kişiler Güvenlik Görevlilerimize en kısa zamanda bildirilmelidir.
  • Hastanemizle ilgili memnuniyet, öneri ve şikayetinizi hastane girişlerinde bulunan Görüş ve Öneriler kutularındaki formları doldurarak ya da Hasta İletişim Birimi'ne iletebilirsiniz.
  • Hastane içinde ve giriş kapı önlerinde sigara içilmesi 4207 sayılı yasa gereği yasaktır.
  • Hastanemiz güvenliğiniz için 24 saat kameralarla izlenmektedir.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
HAKLARINIZSORUMLULUKLARINIZ
  • Hastanede verilecek hizmetlerden dil, din, ırk, etnik köken, cinsiyet, yaş, sosyal statü ve ekonomik durum gözetilmeksizin adil olarak yararlanma
  • Hastanede verilen hizmetler ve olanaklar yetersiz kaldığında kurum dışı bakım ve hizmetler konusunda bilgilendirilme ve yardım alma
  • Sağlık durumunuzla ilgili teşhis ve tedavi işlemleri hakkında eksiksiz bilgilendirilme ve tıbbi kararlara katılma; istemediğiniz takdirde tıbbi durumunuzla ilgili bilgilendirilmeyi reddetme
  • Kurumsal düzenlemelere uygun olmak koşuluyla hekiminizi ve hizmet sunacak personeli seçme ve değiştirme
  • Önerilen, planlanan ya da yürütülen tedaviyi kabul etme, reddetme veya kesme
  • Bilimsel araştırma ve eğitim çalışmalarında bilgilendirilme, araştırmaya katılmayı kabul ya da reddetme ve kimlik bilgilerinizin gizliliğinin korunmasını isteme
  • Kişisel değerlerinize ve inançlarınıza saygılı bir bakım hizmeti alma
  • Her tür tedavi, bakım ve konsültasyon sürecinde mahremiyetinizin korunmasını ve saygı gösterilmesini isteme
  • Kişisel dosya, elektronik kayıt ve sağlık harcamalarınıza ilişkin bilgilerin kaybolma ve kötüye kullanıma karşı korunmasını, onayınız olmadan üçüncü şahıslara açıklanmamasını isteme
  • Onayınız alınmadan, mahtemiyetiniz ve kişilik haklarınızı korumak koşuluyla bilgi verilebilecek durumlar şunlardır:
    • İstendiği takdirde bakım ve tedavi masrafını karşılayan kurumlar
    • Bildirimi zorunlu hastalıklarda İl Sağlık Müdürlüğü
    • Adli ve idari soruşturma konusu olaylarda yasaların belirlediği kişi ve kurumlar
  • Yaşamın son döneminde insan onuruna uygun bir bakım hizmeti alma
  • Haklarınızın ihlali halinde yasal düzenlemeler çerçevesinde ilgili mercilere başvuru ve şikayette bulunma
  • Sağlığınızla ilgili şikayetler, geçirdiğiniz hastalıklar, daha önce aldığınız tedaviler, halen kullandığınız ilaçlar ve gördüğünüz tedaviler hakkında doğru ve eksiksiz bilgi verme
  • Tedavinizle ilgili ortaya çıkan sorunlar veya yan etkiler konusunda doğru ve eksiksiz bilgi verme
  • Önerilen tedaviyle ilgili anlayamadığınız konularda bilgi isteme
  • Sorumlu hekiminiz tarafından önerilen tedavi planına uyma
  • Önerilen ya da planlanan tedaviyi reddettiğiniz durumda doğacak sonuçlardan sorumlu olma
  • Tetkik ve tedavi giderlerinizin nereden ve nasıl karşılanacağı konusunda bilgi verme, gerekli belgeleri sağlama, ücretli ödemeleri belirlenen süre içinde yapma
  • Teşhis ve tedavi sürecinde hastane kurallarına, hastane yönetiminin alacağı önlemlere ve verilen randevu saatlerine uyma, randevu değişikliklerini bildirme
  • Hastane personeli diğe rhastalar ve ziyaretçilerin haklarına saygı gösterme, hastane malzemelerine ve sistemlerine kasten verilen zararları karşılama
  • Bulaşıcı hastalık kuşkusu ya da varlığında, sorumlu hekimin izni olmadıkça taburcu olmayı istememe
MEVZUAT GEREĞİ HASTANE KURALLARINA UYULMASI ZORUNLUDUR
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ
Telefon Santrali : (0 242) 249 60 00        Telefonla Randevu Merkezi : (0 242) 249 60 60        Web Sitesi: http://hastane.akdeniz.edu.tr

Sayfa Özeti: Hasta Hakları ve Sorumlulukları

Anahtar Kelimeler: